افزایش شبانه و مخفیانه بنزین توسط دولت اشتباه بود-راهبرد معاصر
کلیات طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد جزئیات دستگیری عناصر شبکه تکفیری در سرپل‌ذهاب عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند
وزیر اسبق بازرگانی:

افزایش شبانه و مخفیانه بنزین توسط دولت اشتباه بود

وزیر اسبق بازرگانی گفت: افزایش قیمت بنزین به‌صورت شبانه و مخفیانه تصمیم غلطی از سوی دولت بود، این طرح نیازمند زمینه‌سازی و اقناع افکار عمومی در کشور بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ یحیی آل‌اسحاق  با اشاره به تصمیم دولت در افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: «میزان مصرف بنزین در کشور نسبت به کل جهان غیر عادی است و بنا بر آمارهای ارائه شده دو برابر میانگین‌های جهانی سوخت در کشور مصرف می‌شود که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند».

 

وزیر اسبق بازرگانی با تصریح اینکه یارانه ارائه شده به بنزین ۹ برابر بودجه طرح‌های عمرانی است، گفت: «مصرف بالای سوخت هزینه‌‌های دیگری هم برای کشور دارد که از جمله می‌توان به آلودگی هوا و محیط زیست و به خطر افتادن سلامت مردم اشاره کرد».

 

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می‌شود، تأکید کرد: «تفاوت قیمت بنزین کشورهای همسایه با ایران به طور میانگین بین ۲ تا ۶ برابر است و این موضوع سبب افزایش قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شده است».

 

آل‌اسحاق با انتقاد از اینکه خلاف سیاست‌های نظام، یارانه‌های بنزین بیشتر به دهک‌های بالای جامعه و خودروداران اختصاص یافته بود،‌ بیان کرد: «خانواده‌هایی که قدرت خرید خودرو ندارند از یارانه سوخت محروم هستند».

 

وزیر اسبق بازرگانی افزود: «در برنامه پنجم توسعه قرار بود نرخ حامل‌های انرژی به صورت سالیانه ۱۰ درصد با شیب ملایم افزایش یابد تا اثرات منفی آن به حداقل برسد تا اقتصاد کشور با شوک مواجه نشود».

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: «متأسفانه برخی مسئولان به‌دلیل در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت با تصویب مصوبه‌ای در مجلس، از افزایش قیمت بنزین به صورت سالانه خودداری کردند و با افزایش یکباره قیمت شوک بزرگی به اقتصاد وارد کردند».

 

وی افزود: «افزایش قیمت بنزین به صورت شبانه و مخفیانه تصمیم غلطی از سوی دولت بود، این طرح نیازمند زمینه سازی و اقناع افکار عمومی در کشور بود».

 

وزیر اسبق بازرگانی بیان کرد: «تصمیم افزایش قیمت بنزین در این برهه از زمان و در شرایطی که اتفاقات عراق و لبنان و سوء‌استفاده کشوری‌های خارجی در این کشور منجر به آشوب در منظقه شده است، جای تأمل دارد».

 

وی افزود: «فرمایشات رهبری برای حل این مشکل گره‌گشا بود و از سوی دیگر درایت مردم با وجود تمامی مشکلات نعمت بزرگی برای نجات کشور از این بحران بود».

 

آل اسحاق خاطرنشان کرد: «دولت باید ضمن افزایش نظارت بر بازار، تمام تلاش خود را صرف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار کشور کند».

منبع: آنا

ارسال نظر